PILIHLAH YANG HALALAN TOYYIBAN DALAM KEHIDUPAN

HALAL BUKAN PADA MAKANAN SAHAJA…TETAPI SEMUA ASPEK KEHIDUPAN.

Perjuangan dan tiada paksaan

Posted by go4halal on 19/03/2010

Malam ini network sangat perlahan, hampir putusasa untuk membuat satu post. Lama menunggu bagaikan ‘hang’. Sambil mendengar nasyid dendangan Raihan , Rabbani dan Hijjaz ni saya nak berkongsi kata-kata hikmat dari Pengarah Urusan HPA iaitu:

  • Perjuangan Yang Tiada Noktah

    ‘”HPA tetap teguh melalui pengalaman yang mendewasakan. Membangun dari semangat perkasa yang dibangunkan dari kejatuhan, tangisan dan kepayahan masa lalu untuk terus bangkit meneruskan pelayaran menuju ke suatu era kecemerlangan ummah dengan membawa misi dan visi yang tersendiri.”-Pengarah Urusan HPA Industries Sdn Bhd.
  • Berniaga Bukan Memaksa

    Pengedar HPA tidak sepatutnya menjadikan keuntungan dan wang sebagai matlamat. Sebaliknya, perlu menganggap perniagaan HPA sebagai satu usaha untuk membantu mereka yang menghadapi masalah kesihatan, selain menambah pendapatan sendiri. Maka pembeli tidak boleh dipaksa supaya membeli ubatan herba yang dijual. Herba dijual hanya jika pengguna benar-benar memerlukannya, atau ingin mengguna produk dengan kerelaan sendiri. Jika tidak, herba yang dijual secara paksa akan jadi sia-sia dan membazir.
    Sumber: Tn. Hj. Ismail Ahmad, KPJ siri 4

Oleh itu  semua ahli/bukan ahli yang makan dan minum setiap hari, gosok gigi setiap hari, bersolek setiap hari….dan didalam hati inginkan produk halalan toyyiban (halal dan disediakan oleh orang yang solat 5 waktu) … JOM sertai kami dalam perjuangan memartabatkan Industri Produk Islam 100% ini Halal lagi Toyyib ini.

Teringat saya masa makan tengahari bersama sahabat, pelik saya melihat dia memesan minuman panas tengahari buta…panas lit2 .

Saya       : Eh tak panas ke? Jomlah minum juice tembikai ke, fresh orange ke…kan panas ni? bagi aku 10 sebab , kenapa nak radix panas tu?.

sahabat  senyum……aku ada 1 sebab je.

Saya        : ek…bagi 1 sebab dulu lagi 9 kemudian.

Sahabat : Betul ke nak saya ceritakan mengapa saya pesan minuman panas tengahari?

Sahabat : Tunggulah balik nanti…takut juice temikai hang tu membazir pulak nanti…

Saya        : Alah dia ni buat suspenlah pulak…cerita je lah …

Sahabat :  Hmmm…kat umah aku ada kilang ais jenama CR15t4l . Aku tengok anjing duk keluar masuk kilang tu. Nak-nak tengahari … maklum kat luar panas…?Bukan se ekor..baanyakkk!

Saya        : Alah…aku mula terbayang air liur anjing tu…eee….ni minum air batu + air liur anjing lah ni?

Sahabat : Kalau sedap minum jelah…apa kesah…

Saya       : Uekkks…tetiba tekak jadi loya terbayang air liur anjing berjejesan….dengan lidahnya yang panjang terjelir keluar.

Saya        : Tolonggggggg! Ais tu ada logo JAKIM tak?

Sabahat : hahaha…kih kih kih…kalau ada logo berseleralah ya…

Saya        : Tengok tak Buliten 3 malam tadi…penguat kuasa rumah sembelihan dikurung 4 jam masa diorang datang nak buat pemantauan ‘kehalalan’…

Sahabat : Tengok…alah dah berapa kalilah keluar kat TV tu macam2 kes sembelih… lantaklah diorang yang kemaruk nak makan ayam pasaraya…aku makan ayam HPA je…confirm halal toyyiban.

Saya      : Yang kat kedai ni dia beli dari pasaraya mana ek?

😦 kalau makan kat luar janganlah makan ayam…makan ikan je…

Leave a Reply

 
WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

Scoliosis Survival

Yang Mempesonakan Pada Seseorang Itu Bukanlah Kesempurnaannya Tetapi Caranya Menghadapi Ketidaksempurnaan Itu.

Blog Peribadirasulullah

Membina Generasi Yang Mencintai Allah SWT Dan Rasulullah SAW

PILIHLAH YANG HALALAN TOYYIBAN DALAM KEHIDUPAN

HALAL BUKAN PADA MAKANAN SAHAJA...TETAPI SEMUA ASPEK KEHIDUPAN.

